BIL | PROGRAM/AKTIVITI/PERIHAL | TARIKH | SASARAN | TINDAKAN | CATATAN |
1 | Pertandingan Penulisan 一个影响我最深刻的老师 | 17.8.2012 | Murid Th1,2,3,4,5,6 | Guru BC | 27/8/2012 选出5位最佳,重新抄写在稿纸。 一,二年级》5-10个造句,3,4,5,6 年级》作文。28/8/2012-优胜者的佳作交到崇华。 |
2 | Catatan Memo Kerja Rumah Setiap Kelas Di Papan Kenyataan. | Mulai 10.8.2012 | Semua Guru M.Pel | GB dan PK akan Pantau | |
3 | Post Mortem Percubaan UPSR | 9.8.2012 | Guru subjek UPSR Tahun 6 | Lapor kepada Guru Besar pada 16.8.2012, Rancangan/program pecutan akhir. | |
4 | P & P yang berkesan dalam bilik darjah | sepanjang masa | Semua guru | Semua guru | Pencapaian keputusan peperiksaan menjadi indikator. Profesion guru. |
5 | Resit | 9.8.2012-10.9.2012 | Pelajar Th.6 | Guru UPSR tahun 6 | Mengesan soalan yang tidak dapat dikuasai oleh pelajar, bincang bersama pelajar dan ujian diberi semula sehingga menguasai. |
6 | Sukan PSKPP untuk semua guru/staf, guru/staf digalakkan menyertai pertandingan. | Daftar mulai sekarang melalui GB | semua guru dan staf | - | rujuk kepada CSK apa jenis permainan |
7 | Pemberian kerja rumah /Semakan buku latihan pelajar. | Sepanjang Masa | Semua Pelajar | Semua Guru | Latihan yang Cukup dan sesuai, semakan segera, komen yang positif dan menggalakkan, tarikh semakan dan gred diberi. |
8 | P & P berdasarkan Sukatan Pelajaran | sepanjang masa | semua pelajar | semua guru | Mengajar tanpa berdasarkan kepada sukatan pelajaran tidak dibenarkan dan adalah melanggar tatasusila profesion guru. |
9 | Pecutan Akhir menghadapi UPSR | 9.8.2012 | Murid Th. 6 | Guru Subjek UPSR Tahun 6 | Program dan pelaksaan yang tulus. |
10 | Urusan disiplin pelajar | sepanjang masa | semua murid | semua guru | Berdasarkan kepada tatacara dan panduan pengurusan disiplin. Guru sebagai teladan. |
11 | Imej guru harus dijaga. | sepanjang masa | semua guru | Profesion kita. | |
12 | Buat lebih daripada biasa jika keadaan mendesak. ( sense of urgency ) | Berdasarkan keperluan | semua murid | semua guru | luar waktu kerja. |